Jaunais Suzuki Vitara: izmēģināts

Auto tirgus ir pilns pārsteigumu un jaunais Suzuki Vitara irviens no tiem. Šim japāņu autoražotājam ir gandrīz pusgadsimtu sena pieredzekompaktu pilnpiedziņas auto ražošanā – tādi modeļi kā Suzuki Samurai un Jimnynāca klajā vēl krietni pirms globālās krosoveru modes ēras sākuma. Tomēr tačutikai šogad Suzuki beidzot nākuši klajā ar modeli, kas pa īstam spēj konkurētar tādiem auto, kā Škoda Yeti, Opel Mokka un Dacia Duster. 

Tā priekštecis bija vidēja izmēra vecā tipa apvidnieks arrāmja šasiju, pazeminātajiem pārnesumiem transmisijā un salīdzinoši rijīgiemmotoriem. Jaunais Vitara ir mazāks un vieglāks, bet zem motora pārsega tam irmūsdienu prasībām atbilstošs 1,6 litru benzīna dzinējs. Un, kā mēspārliecinājāmies šajā testa braucienā, tā ir nevainojama kombinācija. 

Dinamika, gaitaskomforts, vadāmība

Tieši pateicoties šim motoram, braukšana ar Vitara irpārsteidzoši patīkama. Tā jauda (120 ZS) ir adekvāta, turklāt tas rada tīrijauku skaņu. Turbodzinējs, protams,piedāvātu lielāku jaudu zemākā motora apgriezienu diapazonā, taču Vitara glābjlieliskā piecpakāpju manuālā pārnesumkārba. Tā strādā vienmērīgi un precīzi,ļaujot saglabāt augstus apgriezienus, kādos Vitara reakcija uz manipulācijām argāzes pedāli ir vislabākā. Modifikāciju klāstā pieejams arī “automāts”, taču tovēl neesam izmēģinājuši. 

Stūres reakcija gan varēja būt asāka, taču šādunepieciešamību sajutām vien lielākā ātrumā uz šosejas. Braucot pa zemes ceļugar Lielupi un meklējot optimālu vietu copei, tā nebija nekāda problēma.

Vitara gaita ir pacieta, taču ne tik lielā mērā, lai katruasfalta plaisu un kanalizācijas lūkas vāku varētu sajust arī salonā. Garākosbraucienos šis auto nenogurdina. Daļēji par to jāpateicas arī stabilitāteipagriezienos – virsbūves sasvere praktiski nav jūtama. 

Interjers,praktiskums

Suzuki izsenis pazīstams kā praktisku un izturīgu autoražotājs un tas atspoguļojas arī jaunā Vitara interjerā. Tā arhitektūra navsamākslota, bet gan vienkārša, ar loģiski izkārtotām pogām, slēdžiem un citāmkontroles ierīcēm.    

Priekšā sēdošajiem par vietas trūkumu nevajadzēs sūdzēties,turklāt vadītāja ērtības papildina arī iespēja regulēt stūres kolonnas leņķi undziļumu. Mazliet lielāks sānu atbalsts sēdekļiem gan netraucētu, taču kopumātie ir pietiekami komfortabli arī garākiem izbraucieniem. 

Arī aizmugurē var sēdēt pieaugušie, taču skaidrs, ka trijatābūs šauri. Vitara drīzāk ir piemērots četriem, nevis pieciem cilvēkiem. Bagāžasnodalījums ir praktiskāks, nekā Nissan Juke vai Citroen C4 Cactus, tačuaizmugures sēdekļu atzveltnes nolaižas, neveidojot līdzenu bagāžas nodalījumagrīdu. Rezerves riteni Suzuki VItara aizstāj riepas remonta komplekts.

Vai to ir vērtspirkt? 

Par dizainu vien varētu ielikt labu atzīmi, jo Suzukinenoliedzami ir izdevies radīt modeli ar izteiksmīgu vizuālo identitāti, kas irpārliecinošāka, nekā daudziem tā konkurentiem. Mums pagaidām nav nācies dzirdētnevienu negatīvu komentāru par Vitara izskatu.

7 litru/100 km degvielaspatēriņš testa brauciena laikā šķita pilnībā apmierinošs – ikviens degvielasekonomijas entuziasts panāktu vēl labāku rezultātu (ražotāja norādītaispatēriņš ir 5,6 litri/100 km)

Arī cena ir pievilcīga – kamēr vislētākais Vitara maksā zem14 tūkstošiem eiro, optimāli aprīkota modifikācija maksā 17 990 eiro. Modifikācijasar 120 ZS 1,6 litru dīzeļdzinēju maksā nepilnus 22 tūkstošus eiro. 7 colluskārienjutīgais ekrāns, viedtālruņa savienojums un atpakaļskata kamera irekstras, bez kurām mūsdienās jau ir grūti iztikt, tāpēc labi ka viss šiskomplekts, ieskaitot adaptīvās kruīzkontroles sistēmu, jaunā Vitara pircējiemir pieejams.

Secinājums - ja tev nepieciešams kompakts, praktisks krosovers paradekvātu cenu, tad Vitara noteikti būtu jāizmēģina. 


https://www.whatcar.lv/testa-brauciens/5959/jaunais-suzuki-vitara-izmeginats
Pievienot komentāru

Atstājiet savu komentāru

Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив